Saat lisäetuna vakuutuksen yllättävien vahinkojen, kuten rikkoutumisten tai varkauksien varalta, kun ostat huonekalun tai sisustustuotteen Sotka Erämaksulla. Vakuutus on sinulle täysin maksuton.
Vakuutuksen myöntää If Vahinkovakuutusyhtiö yksityishenkilön rahoituksella tekemiin ostoksiin. Vakuutus on voimassa yhden vuoden eteenpäin 1.3.2022 tai sen jälkeen tehdyissä kaupoissa siitä, kun myyjä on luovuttanut tuotteen sinulle Sotkassa.
Vakuutus korvaa Suomessa sattuvia, äkillisiä ja ennalta arvaamattomia vahinkoja, kuten esimerkiksi:
Vakuutus ei korvaa esimerkiksi vahinkoja, jotka
Sen lisäksi vakuutus ei myöskään korvaa
Vahinkoa tai korvaussummaa voidaan myös alentaa, jos vahinko on aiheutettu törkeällä huolimattomuudella tai alkoholin tai huumaavien aineiden käyttö on vaikuttanut vakuutustapahtumaan.
Korvauksen enimmäiskorvausmäärä on rahoituksella katettu osuus tuotteen ostohinnasta, kuitenkin enintään 6 000 euroa. Jos ostat esimerkiksi 2 000 euroa maksavan sohvan ja rahoitat siitä 1 000 euroa Sotka Erämaksulla, enimmäiskorvausmäärä vahinkotilanteessa on 1 000 euroa.
Vakuutuksen omavastuu 50 euroa, joka vähennetään vahingon sattuessa vahingon määrästä.
Vakuutus päättyy, jos
Vakuutukseen sisältyy suojeluohjeita, joiden noudattamatta jättäminen saattaa vähentää korvauksen suuruutta.
Näin suojelet omaisuuttasi:
Ifillä on oikeus valita korjaaja ja korvaamistapa. Korvaus maksetaan ainoastaan tuotteen omistajalle.
Ilmoita vahingosta soittamalla Ifin asiakaspalveluun 010 19 19 19. Kerro vahinkopaikka, -aika ja -tapahtuma. Muistathan mainita, että sinulla on Sotka Ostoturva.
Lisätietoa ostoturvasta: if.fi/ostoturva
If Vahinkovakuutus Oyj Suomen sivuliike
Rekisteröity kotipaikka Tukholma Y-tunnus 1602149-8
Niittyportti 4 02200 Espoo
Puh. 010 15 15 15 (vaihde) If Asiakaspalvelu puh. 010 19 19 19
If Skadeförsäkring AB (publ) 10680 Tukholma Ruotsi Org. nr. 516401-8102
Vakuutuksenantaja ei anna vakuutussopimuslain mukaisia henkilökohtaisia suosituksia vakuutuksista.
Kuluttajansuoja
If Asiakasvaltuutettu ottaa asiasi uudelleen käsittelyyn, jos olet vakuutuksenottajana tai korvauksenhakijana päätökseen tyytymätön. Toimita tiedot asiasta kuuden kuukauden kuluessa päätöksestä tai Asiakasvaltuutettu, PL 2018, 20025 IF.
Ratkaisusuosituksia vakuutuksenantajan tai asiamiehen menettelystä antavat Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (fine.fi) tai Kuluttajariitalautakunta (kuluttajariita.fi). Asia voidaan myös saattaa tuomioistuimen käsiteltäväksi nostamalla kanne käräjäoikeudessa.
Lisätietoja ja yhteydenottolomakkeen asiakasvaltuutetulle löydät osoitteesta if.fi/muutoksenhaku.
Henkilötietojen käsittely
Käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja noudattaen kulloinkin voimassaolevaa vakuutus- ja tietosuojalainsäädäntöä ja huolehdimme muutoinkin asiakkaidemme yksityisyyden suojan toteutumisesta henkilötietojen käsittelyssä. Käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja vakuutusasioiden hoitamista varten vakuutuksen elinkaaren eri vaiheissa, kuten vakuutussopimusta tehtäessä, vakuutuskauden aikana sekä korvauskäsittelyssä. Tietoja hankimme asiakkaalta itseltään, hänen valtuuttamiltaan tahoilta, julkisista viranomaisten ylläpitämistä rekistereistä sekä luottotietorekisteristä. Käytämme asiakasrekisteriämme myös asiakkaillemme suunnattavaan markkinointiin.
Emme luovuta tietoja sivullisille ilman asiakkaan suostumusta, ellei tietojen luovuttaminen perustu lain säännökseen. Tallennamme vakuutus- ja korvauspuhelinpalvelun puheluja varmistaaksemme asiakkaan kanssa käydyn keskustelun sisällön, kun kysymyksessä on esimerkiksi sopimuksen tekeminen tai vahinkoasioihin liittyvä neuvonta. Käytämme puhelintallenteita myös palveluidemme laadun kehittämiseksi. Lisätietoa henkilötietojen käsittelystä löytyy osoitteesta: if.fi/henkilotietojen-kasittely
Lue lisää +